Rada Pedagogiczna
- W przedszkolu Nr 1 w Łęczycy działa Rada Pedagogiczna.
- Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola realizującym zadania wynikające ze Statutu Przedszkola dotyczące kształcenia, wychowania i opieki.
- W skład Rady Pedagogicznej wchodzi dyrektor oraz wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu i inni pracownicy pedagogiczni przedszkola.
- W zebraniach Rady Pedagogicznej lub w określonych punktach porządku zebrań mogą uczestniczyć z głosem doradczym osoby zaproszone przez przewodniczącego ,za zgoda lub na wniosek Rady Pedagogicznej.
ZADANIA RADY PEDAGOGICZNEJ
- Dbanie o jakość przedszkola poprzez tworzenie koncepcji pracy pedagogicznej, współdecydowanie o kierunku jego rozwoju.
- Planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, jej analizowanie, ocenianie i wnioskowanie.
- Analizowanie i ocenianie organizacyjnych i materialnych warunków pracy przedszkola.
- Upowszechnianie nowatorstwa pedagogicznego, innowacji i eksperymentów oraz organizowanie wewnętrznego doskonalenia zawodowego.
- Planowanie i organizowanie współpracy z rodzicami i opiekunami dzieci.
KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ
- Rada Pedagogiczna posiada kompetencje :
- /stanowiące
- /opiniodawcze
- / wnioskodawcze
STANOWIĄCE KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ
- Opracowywanie i zatwierdzanie rocznych planów pracy, programu wychowawczego.
- Przygotowanie projektu statutu przedszkola i jego zmian.
- Podejmowanie uchwał w sprawach innowacji i eksperymentów pedagogicznych w przedszkolu po zaopiniowaniu ich przez Radę Rodziców.
- Podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia z listy dzieci uczęszczających do przedszkola /nie dotyczy dziecka 6-letniego realizującego obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne/
- Ustalanie szkolnego zestawu podręczników
- Ustalanie szkolnego zestawu programów nauczania.
- Ustalenie organizacji i doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola.
- Uchwalenie regulaminów przedszkola o charakterze wewnętrznym.
OPINIODAWCZE KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ
- Opiniowanie organizacji pracy przedszkola ,w tym tygodniowej siatki godzin pracy nauczyciela.
- Opiniowanie projektu planu wykorzystania środków finansowych w ramach budżetu.
- Opiniowanie kandydatur nauczycieli do przyznania odznaczeń, nagród i innych wyróżnień.
- Przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych przedstawionych przez dyrektora.
- Opiniowanie powierzenia stanowiska dyrektora szkoły, gdy konkurs nie wyłonił kandydata albo do konkursu nikt się nie zgłosił
- Wydawanie opinii na temat propozycji kandydata na stanowisko zastępcy dyrektora lub innych stanowisk kierowniczych w przedszkolu.
- Wydawanie opinii w przypadku powierzenia funkcji dyrektora na następną kadencję przez organ prowadzący.
- Przedłużenie powierzenia stanowiska dyrektora
- Powierzenie stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w szkole.
- Odwołanie ze stanowiska wicedyrektora i innego stanowiska kierowniczego.
- Wybór przedstawiciela rady pedagogicznej do zespołu rozpatrującego odwołanie nauczyciela od oceny pracy.
- Zgłaszania i opiniowanie kandydatów na członków komisji dyscyplinarnych dla Nauczycieli.
- Wydawanie opinii o pracy Dyrektora w celu dokonania oceny pracy zawodowej.
WNIOSKODAWCZE KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ
- Występowanie z wnioskiem do organu prowadzącego przedszkole o odwołanie z funkcji Dyrektora przedszkola lub innego stanowiska kierowniczego w przedszkolu.
- Wyznaczenie swych przedstawicieli do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora przedszkola.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA RADY PEDAGOGICZNEJ
- Rada Pedagogiczna działa na zebraniach za pomocą swoich organów
- Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor przedszkola.
Pozostałe kompetencje Rady Pedagogicznej określa ustawa o systemie oświaty oraz Regulamin Rady Pedagogicznej [.doc, 62.00 kB]
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 09-02-2018 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 406